Nuffnang Ads

Hargai kerjaya kita!:)

Salam,hmm,ssh nya nk cari kerja skang.Kalau ada dip atau degree pn mcm budak thp spm ja.Aku ckp nie
berdasarkan pengalaman aku sendiri.Baru2 nie aku dah berhenti kerja,bersesuaian dengan bidang aku study tue,tpi aku terpaksa berhenti atas sbb tertentu.Bila dah berhenti tue,punya lah ssh nak cari kerja yg sma ngn kerja lama aku tue.Skang nie terpaksa lah aku cri kerja biasa2 ja,asalkan ada income..So,pada korang yg
x da kerja lg skang,jgn lah korang memilih,mgkn semua nie akn jadi satu pengalamn berharga pada kita akan datang nnti.Kta x tau nsib kta akn dtg kn??So.follow ja apa yg kta ada skng.asalkan tidak menyalahi undang2 ok.. :)

Dekat bwh ini,aku ada nk bg tips sikit utk korang yg msih tnam anggur.hehehe..jgn mare..

*try cri bisnes kecik2 yg bersesuaian dengan minat atau kebolehan korang
Boleh start trus dari rumah.Cth:klu korang minat atau berkebolehan membuat kek,puding atau apa2 shj sewaktu dengannya,boleh lah buat lbh krg dlm 50-100 cup atau acuan.Pastu bg jiran2 rasa dlu.

*Gotong royong dlm umh,atau sekeliling umh.SIHAT DPT,PENYAKIT PN XDA..cheewah,mcm TAGLINE NYAMUK AEDES plk..hehe

*Cuba bisnes dr luar
cth:bisnes topup.Skng nie hp hmpir lapisan umur pkai,so tpup menjadi perkara wajib dlm hidup mereka kn.Wlaupn untungnnya ckt,skurang2 nya ada jgk duit dlm tgn kn.Modal permulaan pn x byk,lbh krg rm50-100,bergantung pada kmampuan kta.

*Jual brg2 peribadi yg sudah lapuk
Cth:mcm buku,atau mjalah yg besusun dlm almari tue.Ikt korang lah nk letak harga mcamana,aslkan bersesuaian.Cth,2buku rm10.

Sampai sini dulu,nnti kta jmpa lg ok..

No comments:

Post a Comment